Witam forumowiczów
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 30 maja 2018, 23:39
Witam forumowiczów
Witam serdecznie,
Jako że zaczynam przygodę z corvette chciałbym przywitać się ze wszystkimi forumowiczami. Od mojej pierwszej przejażdżki corvette c3 zakochałem sie do szaleństwa w tym samochodzie. Ponad 2 lat noszę sie z zamiarem zakupu ze stanów jakiegoś egzemplarza. Jako, że nie mam doświadczenia przy tym modelu chciałbym prosić o kilka informacji tak żebym poukładał sobie wszystko w głowie.
1. Jakie silniki były montowane c3-ach. Który byłby najlepszy?
2. Bardzo proszę o pokazanie różnic między wersjami ponieważ po wpisaniu w grafici google hasła wyskakuje mi setki różnie wyglądających corvette c3 (inne zderzaki przód i tył, orurowanie przy progach czy różne wloty powietrza na przednich błotnikach)
3. co to za wersja https://www.ebay.com/itm/1978-Chevrolet ... fi&vxp=mtr
4. a ta https://www.flickr.com/photos/brycewome ... otostream/
5. Czy remont silnika wymaga częśici ze stanów czy w Polsce jesteśmy w stanie dostać większość podzespołów?
6. Jak z elementami karoserii? co jeżeli będziemy mieli uszkodzony zderzak tył czy jakikolwiek inny element. Trzeba zamawiać ze stanów czy można jakoś to naprawić u nas?
7. Budżet na cały projekt(zakup w stanach + ew. jakiś delikatny remont tak aby jeździła) - 60-80 tyś zł wystarczy?
8. Podoba mi się taki egzemplarz http://sf.co.ua/id21952. czy to jest jakiś custom made?
Bardzo proszę o dyskusję na temat w/w punktów. Bardzo mi to pomoże.
Pozdrawiam
Jako że zaczynam przygodę z corvette chciałbym przywitać się ze wszystkimi forumowiczami. Od mojej pierwszej przejażdżki corvette c3 zakochałem sie do szaleństwa w tym samochodzie. Ponad 2 lat noszę sie z zamiarem zakupu ze stanów jakiegoś egzemplarza. Jako, że nie mam doświadczenia przy tym modelu chciałbym prosić o kilka informacji tak żebym poukładał sobie wszystko w głowie.
1. Jakie silniki były montowane c3-ach. Który byłby najlepszy?
2. Bardzo proszę o pokazanie różnic między wersjami ponieważ po wpisaniu w grafici google hasła wyskakuje mi setki różnie wyglądających corvette c3 (inne zderzaki przód i tył, orurowanie przy progach czy różne wloty powietrza na przednich błotnikach)
3. co to za wersja https://www.ebay.com/itm/1978-Chevrolet ... fi&vxp=mtr
4. a ta https://www.flickr.com/photos/brycewome ... otostream/
5. Czy remont silnika wymaga częśici ze stanów czy w Polsce jesteśmy w stanie dostać większość podzespołów?
6. Jak z elementami karoserii? co jeżeli będziemy mieli uszkodzony zderzak tył czy jakikolwiek inny element. Trzeba zamawiać ze stanów czy można jakoś to naprawić u nas?
7. Budżet na cały projekt(zakup w stanach + ew. jakiś delikatny remont tak aby jeździła) - 60-80 tyś zł wystarczy?
8. Podoba mi się taki egzemplarz http://sf.co.ua/id21952. czy to jest jakiś custom made?
Bardzo proszę o dyskusję na temat w/w punktów. Bardzo mi to pomoże.
Pozdrawiam
- stilo5
- Posty: 291
- Rejestracja: 02 maja 2017, 17:24
- Auto:: C3 Rolls-Royce Harley exarmy
- Lokalizacja: podkarpacie
Re: Witam forumowiczów
Witaj,
Osobiscie mam C3 z 1977 - ostatni rok z mala szyba tylna. Do tego manualna skrzynia biegow- dosc rzadka.
Calosc robilem w wiekszosci sam oraz z pomoca znajomego mechanika. Wiadomo czesci sprowadzane z USA- czasami taniej wyszlo kupic oryginalne czesci z USA niz w PL szukac zamiennikow.
Ogolnie nie bylo tanio. Oczywiscie nie licze kosztow robocizny tylko ceny czesci oraz ewentualnych materialow - typu do malowania piaskowanie zlecane itp.
1. Big block - 454 i small block-350. Byly tez silniki mniejsze robione na jeden stan ale sa bardzo rzadkie. Small block masz w wersji L48 i L82- mocniejsza.
2. Wyglad wnetrza i detaile zewnetrzne zmienialy sie praktycznie w kazdym roku produkcji.
3. Widac ze jest z modyfikacjami - np 5 biegowa skrzynia. Fabrycznie byly:
- 3 biegowy automat
- 4 biegowy manual
Ja mam 4 biegowy manual - numery zgodne. Ogolnie mi zalezalo zeby auto bylo jak najbardziej oryginalne.
5. Czesci mozna niektore dorobic ale wez pod uwage ze jak ktos uslyszy ze chcesz dorobic cos do Corvette to cena idzie razy kilka wiec ale czasem lepiej z USA zamowic i wyjdzie duzo taniej.
6. Zalezy w jakim stanie - do tego to jest plastik i nie kazdy umie to naprawic.
7. Nie licze ile poszlo na moja - ale mysle ze w tej kwocie powinna jezdzic w miare dobrze, tylko zalezy tez jaki rocznik kupisz. Np. do 1973 byly chromowane zderzaki i one sa juz drozsze...
8. Przerobiona- zderzaki przod i tyl chromowane wiec pierwsze lata produkcji C3.
Osobiscie mam C3 z 1977 - ostatni rok z mala szyba tylna. Do tego manualna skrzynia biegow- dosc rzadka.
Calosc robilem w wiekszosci sam oraz z pomoca znajomego mechanika. Wiadomo czesci sprowadzane z USA- czasami taniej wyszlo kupic oryginalne czesci z USA niz w PL szukac zamiennikow.
Ogolnie nie bylo tanio. Oczywiscie nie licze kosztow robocizny tylko ceny czesci oraz ewentualnych materialow - typu do malowania piaskowanie zlecane itp.
1. Big block - 454 i small block-350. Byly tez silniki mniejsze robione na jeden stan ale sa bardzo rzadkie. Small block masz w wersji L48 i L82- mocniejsza.
2. Wyglad wnetrza i detaile zewnetrzne zmienialy sie praktycznie w kazdym roku produkcji.
3. Widac ze jest z modyfikacjami - np 5 biegowa skrzynia. Fabrycznie byly:
- 3 biegowy automat
- 4 biegowy manual
Ja mam 4 biegowy manual - numery zgodne. Ogolnie mi zalezalo zeby auto bylo jak najbardziej oryginalne.
5. Czesci mozna niektore dorobic ale wez pod uwage ze jak ktos uslyszy ze chcesz dorobic cos do Corvette to cena idzie razy kilka wiec ale czasem lepiej z USA zamowic i wyjdzie duzo taniej.
6. Zalezy w jakim stanie - do tego to jest plastik i nie kazdy umie to naprawic.
7. Nie licze ile poszlo na moja - ale mysle ze w tej kwocie powinna jezdzic w miare dobrze, tylko zalezy tez jaki rocznik kupisz. Np. do 1973 byly chromowane zderzaki i one sa juz drozsze...
8. Przerobiona- zderzaki przod i tyl chromowane wiec pierwsze lata produkcji C3.
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 30 maja 2018, 23:39
Re: Witam forumowiczów
Bardzo dziękuje za odpowiedzi. już zaczyna mi się wszystko układać w całość 
Mam pytanie odnośnie wydechów idących wzdłuż drzwi. Czy to można traktować jako oryginał czy już nie?

Mam pytanie odnośnie wydechów idących wzdłuż drzwi. Czy to można traktować jako oryginał czy już nie?
- stilo5
- Posty: 291
- Rejestracja: 02 maja 2017, 17:24
- Auto:: C3 Rolls-Royce Harley exarmy
- Lokalizacja: podkarpacie
Re: Witam forumowiczów
Side- pipes - sa bardzo rzadkie w oryginale.
Wiekszosc to aftermarket.
Zalezy czy chcesz miec autko w oryginale czy przerabiac.
Wiekszosc to aftermarket.
Zalezy czy chcesz miec autko w oryginale czy przerabiac.
- WASyL
- Mechanik/Admin
- Posty: 2509
- Rejestracja: 08 lis 2011, 19:34
- Auto:: amerykańskie
- Lokalizacja: Usa
- Kontakt:
Re: Witam forumowiczów
Z tego co wiem sidepipes to tylko zamienniki w C3, konserwa z nimi problemów nie ma.
Wysłane z mojego TITAN przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego TITAN przy użyciu Tapatalka
- aro
- Posty: 1744
- Rejestracja: 08 lis 2011, 19:01
- Auto:: Vette '79
- Lokalizacja: Ujazdów
- Kontakt:
Re: Witam forumowiczów
Witaj,
Niestety podoba Ci się najdroższe co w C3 - cabrio, które występowało jedynie do 75 roku, a ty wrzuciłeś jeszcze takie z metalowymi zderzakami czyli do 72
To coś co wrzuciłeś 8 punkcie to custom i pewnie gdybyś chciał takiego kupić to kosztowałby powyżej 150k pln
Pierwsze pytanie co Ci się najbardziej podoba, bo Vette C3 można podzielić na mniej więcej takie okresy:
1. Metalowe zderzaki, pionowe szyba/cabrio 68-72
2. Plastikowy i metalowy zderzak, pionowe szyba/cabrio 73-75
3. Plastikowe zderzaki i pionowa szyba 76-77
4. Plastikowe zderzaki i fastback 78-79
5. Facelifting plastikowych zderzaków i fastback 80-82
The choice is your's
Niestety podoba Ci się najdroższe co w C3 - cabrio, które występowało jedynie do 75 roku, a ty wrzuciłeś jeszcze takie z metalowymi zderzakami czyli do 72
To coś co wrzuciłeś 8 punkcie to custom i pewnie gdybyś chciał takiego kupić to kosztowałby powyżej 150k pln
Pierwsze pytanie co Ci się najbardziej podoba, bo Vette C3 można podzielić na mniej więcej takie okresy:
1. Metalowe zderzaki, pionowe szyba/cabrio 68-72
2. Plastikowy i metalowy zderzak, pionowe szyba/cabrio 73-75
3. Plastikowe zderzaki i pionowa szyba 76-77
4. Plastikowe zderzaki i fastback 78-79
5. Facelifting plastikowych zderzaków i fastback 80-82
The choice is your's

The tendency is to push it as far as you can.
Vetta '79, cammed C4 LT1, anthracite wrapped, C5 front brakes.
C3 for sale
--> KLIK!!!
Vetta '79, cammed C4 LT1, anthracite wrapped, C5 front brakes.
C3 for sale

- WASyL
- Mechanik/Admin
- Posty: 2509
- Rejestracja: 08 lis 2011, 19:34
- Auto:: amerykańskie
- Lokalizacja: Usa
- Kontakt:
Re: Witam forumowiczów
I jeszcze 82 ma otwierana tylna szybe
Wysłane z mojego TITAN przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego TITAN przy użyciu Tapatalka
- stilo5
- Posty: 291
- Rejestracja: 02 maja 2017, 17:24
- Auto:: C3 Rolls-Royce Harley exarmy
- Lokalizacja: podkarpacie
Re: Witam forumowiczów
W C3 z chromowanymi zderzakami tez masz zdejmowana tylna szybe ale to bylo tylko przez jeden rok produkcyjny, jesli dobrze pamietam.
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 05 cze 2018, 15:23
- Lokalizacja: olsztyn
- Kontakt:
Re: Witam forumowiczów
Dzień dobry witam! Z tej strony Bogdan
Jestem tutaj nowy. Corvette to moja pasja.

-
- Posty: 7
- Rejestracja: 29 cze 2018, 16:32
Re: Witam forumowiczów
WASyL popraw mnie jesli sie mylę ale z mojej wiedzy (możliwe ze nie jest ona dokładna) wynika, że tylko 82 wersja rocznicowa ma otwieraną szybę panoramiczną... tak wiec posiadanie 82 nie jest równoznaczne z otwierana panoramą... czy tak ?
- WASyL
- Mechanik/Admin
- Posty: 2509
- Rejestracja: 08 lis 2011, 19:34
- Auto:: amerykańskie
- Lokalizacja: Usa
- Kontakt:
Re: Witam forumowiczów
Różnie podają, wszystkie które widziem miały uchylne a czy to były w wersji rocznicowej nie wiem.ruffryders pisze:WASyL popraw mnie jesli sie mylę ale z mojej wiedzy (możliwe ze nie jest ona dokładna) wynika, że tylko 82 wersja rocznicowa ma otwieraną szybę panoramiczną... tak wiec posiadanie 82 nie jest równoznaczne z otwierana panoramą... czy tak ?
Wysłane z mojego TITAN przy użyciu Tapatalka
- stilo5
- Posty: 291
- Rejestracja: 02 maja 2017, 17:24
- Auto:: C3 Rolls-Royce Harley exarmy
- Lokalizacja: podkarpacie
Re: Witam forumowiczów
A special beige leather interior with multi colored accents and a rear window opened hatch style was included on the collector edition only. There were 6759 collector editions produced in 1982 and the fuel economy was improved due to the injected engine and 4 speed automatic transmission.
- stilo5
- Posty: 291
- Rejestracja: 02 maja 2017, 17:24
- Auto:: C3 Rolls-Royce Harley exarmy
- Lokalizacja: podkarpacie
Re: Witam forumowiczów
A special beige leather interior with multi colored accents and a rear window opened hatch style was included on the collector edition only. There were 6759 collector editions produced in 1982 and the fuel economy was improved due to the injected engine and 4 speed automatic transmission.