Strona 1 z 1

Cześć.

: 18 lut 2020, 19:25
autor: furia
Na wstępie napiszę dlaczego zarejestrowałem się na forum.
Chciałbym dowiedzieć się więcej o Corvette C5, poszukuje wiedzy technicznej oraz opinii i sugestii forumowiczów.
Troszkę o sobie:
Jestem fanem motoryzacji zawsze marzyłem o mocy z dużej pojemności, niestety nie było mnie na to stać.
Posiadam jako letnie auto (użytkowane od marca do października) Hondę Prelude 5, którą podkręciłem do około 230KM różnymi modami typu : wydech, dolot, wałki, tłoki, zamach, skrzynia LSD, komp.
Prelude dostała nowe zawieszenie, chamulce, koła, dokładki.
Wnętrza nie tykałem oprócz kierownicy, którą zmieniłem (na z Honda S2000).
Celem modyfikacji było zrobić Prelude zbliżoną osiągami do najmocniejszej wersji produkowanej na Japonię.(projek zakończony powodzeniem :)
Oczywiście jak to Honda jest to projekt N/A wykorzystując system VTEC, a nie turbo.

Zawsze marzyłem o Corvette C5 Cabrio teraz jest to w zasięgu finansowym mam tylko obawę czy w ogóle wejdę do tego auta gdyż mam 198cm?
Poza tym jestem zdecydowany na zakup Corvette C5.

Pozdrawiam wszystkich forumowiczów.

Re: Cześć.

: 18 lut 2020, 21:12
autor: Milek
Cześć. Pamietam jak w 2001r kolega przewiózł mnie Pralką 4gen h22.... to było wtedy coś! Dźwięk VTECa na przelocie i dolocie urywał jajca. Tak mi się spodobało, ze kilka lat później kupiłem Civica z K20. Do dzisiaj bardzo pozytywnie wspominam.
Co do Twojego wzrostu to myśle , ze się zmieścisz ale na komfort nie licz. Jestem 3cm niższy od Ciebie i jak wsiadałem do C5 coupe to zostało jeszcze trochę miejsca. W Cabrio myśle , będzie podobnie. Pozdro

Re: Cześć.

: 18 lut 2020, 21:13
autor: Milek
Cześć. Pamietam jak w 2001r kolega przewiózł mnie Pralką 4gen h22.... to było wtedy coś! Dźwięk VTECa na przelocie i dolocie urywał jajca. Tak mi się spodobało, ze kilka lat później kupiłem Civica z K20. Do dzisiaj bardzo pozytywnie wspominam.
Co do Twojego wzrostu to myśle , ze się zmieścisz ale na komfort nie licz. Jestem 3cm niższy od Ciebie i jak wsiadałem do C5 coupe to zostało jeszcze trochę miejsca. W Cabrio myśle , będzie podobnie. Pozdro

Re: Cześć.

: 18 lut 2020, 21:55
autor: furia
Dzięki za odpowiedź Milek.
Jednak jest szansa, że się zmieszczę.
Wracając do Twojej przygody z hondą to właśnie prelude jak nazwa wskazuje ma wprowadzać (preludium) do świata aut sportowych.
Znasz może jakiegoś właściciela Corvette C5 z wielkopolski w celu zorganizowania mini spota?

Re: Cześć.

: 18 lut 2020, 23:27
autor: Milek
Jak dobrze kojarzę to z Poznania jest Michał - dokładnie taki nick. W avatarze ma wiśniowe C5 w cabrio. Napisz do niego PW

Re: Cześć.

: 19 lut 2020, 10:34
autor: furia
Dzięki za info na pewno skorzystam.
Niestety muszę jeszcze napisać kilka postów by mieć dostęp do forum i pewnie PW :).
Wiesz może czy są jakieś różnice w wymiarach nadwozia coupe, targa, cabrio?

Re: Cześć.

: 19 lut 2020, 15:05
autor: Milek
google prawdę Ci powie :)

Re: Cześć.

: 19 lut 2020, 17:08
autor: furia
:) Ok.
Sprawdzone i wygląda na to, że wszystkie nadwozia są w takich samych wymiarach, natomiast nie mogę znaleźć wagi, a myślę, że będą różnice choćby z uwagi na skrzynię biegów oraz różne silniki.

Re: Cześć.

: 19 lut 2020, 20:26
autor: Patryk
furia pisze:
19 lut 2020, 17:08
:) Ok.
Sprawdzone i wygląda na to, że wszystkie nadwozia są w takich samych wymiarach, natomiast nie mogę znaleźć wagi, a myślę, że będą różnice choćby z uwagi na skrzynię biegów oraz różne silniki.
https://en.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_Corvette_(C5)

C5 dobry wóz , idealna na pierwszą vette. Jeszcze jak znajdziesz manuala to super.

Re: Cześć.

: 20 lut 2020, 10:26
autor: furia
Cześć, Patryk dzięki za linka :).
Targa: 1,472 kg (3,245 lb).
Convertible: 1,473 kg (3,247 lb).
Hard top: 1,439 kg (3,172 lb.

Re: Cześć.

: 23 lut 2020, 20:49
autor: Drzymek
Z06 ok 1400kg z płynami - ważyłam swoją na wadze.